lørdag 24. september 2011

Friske blomster fra hagen :o)

I dag som veldig mange andre dager har vært  i nord det siste halve året, skinner solen og vi har med andre ord et nydelig høstvær :o))
Dagen i dag skal jeg tilbringe ute i hagen, har en del opprydding å gjøre før frosten kommer.
Men først blir det en liten tur i stallen til en pjusk liten ponni som skal få besøk av dyrelegen. I dag skal han  få  penicilinsprøyte nr 5, så her er det bare å åpne pengeboken. Håper nå bare at  han snart blir frisk den stakkars søte lille snuskegutten vår :o)
I går var jeg ute i hagen og hentet inn litt blomster til helgen.
Er ikke værst og kunne plukke inn friske blomster fra hagen i slutten av september,
men disse nellikene står så fint som bare det enda.
Så det ble blomster både på spisebordet og i vinduskarmen :o)

I går kom ungene hjem fra leirskolen, og det var bare så godt å få dem hjem.
Begge to hadde kost seg masse og hatt en helt suveren uke, så mange gode minne og nye venner og ta  med seg vidre i livet :o))))
En fin lørdag ønskes til alle som er innom her :o)

13 kommentarer:

  1. Kos deg ute i det fine høstværet ,vi har også nydelig sol i dag her på østlandet.
    Håper den pjuske ponnien blir frisk .
    Ha en fin lørdag du også , Marit.

    SvarSlett
  2. Så koselig med friske blomster. For et nydelig piano du har, er det du som spiller? Har ønsket meg ett lenge nå....
    Været har jo vært nydelig her nord i det siste. Synes høsten er en fin tid, men klarer ikke helt å se gleden i vinteren og mørketiden. Vi får nyte høsten så elnge den varer.
    Ha en fortsatt fin helg:o)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott det bordet ble etter du malte det, og nydelig til pianoet. Høres ut som en deilig dag. Klem Monica:)

    SvarSlett
  4. Nydelig blomster:) Deilig med finvær..Vi har vært ute i hele dag, først på fotballcup og så jobbet i hagen..Nå skal middagen lages:)
    Ha en herlig lørdag:)
    Kos å høre at jentene hadde hatt det fint på leirskole:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Fortsatt god helg og god bedring til ponnien ;)

    SvarSlett
  6. Så koselig blogg du har!
    Og takk for at du følger min
    blogg. Jeg har lagt meg til som
    følger hos deg!

    KLEM Unn :)

    SvarSlett
  7. Håper ponnien blir frisk, stakkars liten. Koselig og kunne plukke blomster fortsatt :)

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  8. Uffda, er Lucky syk? Så trist.. Håper det ordner seg fort.. Ja, vi har deilig vær her i nord, kos deg i hagen du:-)
    Klem:-)

    SvarSlett
  9. Så flotte blomster, fint å sette de oppi en vase sånn. Veldig dekorativt. Koselig at du la inn en kommentar hos meg, så fant jeg deg. Legger meg som følger, koselig blogg du har. Klem

    SvarSlett
  10. nydelige hvite blomster - og dekorativ vase! Så enkel og fin!

    God bedring til Mr Ponni!

    SvarSlett
  11. Kan tenke meg de har hatt det fint på leirskole. Var med jenta og klassen i fjor på denne tiden. Det var gode opplevelser i fleng :)

    Ja, tenk det kan plukkes fra hagen ennå. Dagen i går var nydelig. Idag har vi hatt litt regn, men 14 grader! Håper det går bra med ponny! Vet du, jenta driver med ponnytrening. Sist skulle hun gå med en hun ikke har hatt i "bånd" tidligere. Den la seg rett ned og kikket trassig på henne. Holdt på å le meg i hjel da hun fortalte :)

    SvarSlett
  12. Flotte blomster.. (mine har tatt vinteren..)
    Håpe det går bra med ponnyen - trist når en er avhengig av 5 dyrlegebesøk..
    Ha ei flott uke
    Mari Johanne

    SvarSlett