lørdag 17. desember 2011

Kinamat (lavkarbo)

I denne førjulstiden er jeg så utrolig matlei.
Ingen vanlig mat frister nå for tiden
Det eneste jeg tenker på er ribbe, kalkun, pinnekjøtt og lutefisk.....
Og selvfølgelig masse godt julepålegg i alle mulige varianter.
Men noe må jeg jo lage til middag
I dag ble det kinamat i lavkarbo, og her er oppskriften ;o)
Kylling i karrisaus
Karrisaus:
1 løk (finhakkes)
1 eple (skrelles og hakkes)
4 dl vann
1 ss smør
1 terning buljong
1,5 ts karri
salt og pepper

Grønnsaksblanding:
1 brokkoli (kuttes)
1 paprika (snittes i strimler)
1 gulrot (snittes i strimler)

Fres løken, eple, karri, salt og pepper lett i en kasserolle med smør.
Ha over vann og buljong, og kok  i ca 10 min.
Ta kasserollen av platen, og bruk en stavmikser til å gjøre sausen glatt og fin
Ha grønnsakene i sausen, og la det koke i ca 10 min

Kutt kyllingfilet i terninger, stek dem lett på pannen, og ha de over i sausen de siste minuttene

Serveres med squasj som strimles med en ostehøvel, og stekes gylden i litt smør i en kasserolle.....
....Og ris til de som ønsker det

Nammis....Denne retten smaker utrolig godt, og er veldig enkel å lage :o)))

Ha en fin kveld

5 kommentarer:

  1. Det så godt ut, du e nu flink som tenker og lager sund mat i disse førjuls tid.
    Så flink e ikke æ :O)))

    Mamma <3

    SvarSlett
  2. Jeg er nok på langt nær ferdig her heller, men har fått gjort unna stua. :) Så fint bilde av jentene dine under her.

    SvarSlett
  3. Mm..det så godt ut:)Takk for at du deler:)
    Håper du har en fin 4 søndag i advent:)
    Klemklem

    SvarSlett
  4. Hei høpp!!

    ÅÅÅ dette så godt ut,skal prøves..Takk for at du deler:)

    nydelig header forresten:)

    Ha en fin 4 søndag i advent:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Mmmm, det hørtes veldig godt ut ♥
    Elsker alle kyllingretter jeg;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett