mandag 8. august 2011

Hjemmelagede hamburgerbrød/ boller (lavkarbo)

Blir for tiden mye oppskrifter på lavkarbo, men tenkte jeg rett og slett skulle få ut litt når jeg først er i gang.
Her har jeg laget kjempegode hamburgerbrød, som jeg synes er så god at jeg bruker dem som boller. Så i kveld skal jeg kose meg med nystekte "boller"(som ble kjempeflate) med nyplukket moltebær, jammis :o)

Moltebær inneholder 4,4g karbohydrater pr 100 g

oppskrift på hamburgerbrød ca 6 stk

4 dl sesamfrø (knuses i stavmikser))
6 egg
3 dl rever ost
1 ts fiberhusk
3 ts bakepulver
litt salt
litt sukrin

Bland alle indigriensene og bland det med stavnikseren. Ha i bakepulver til slutt.
Legg det i klatter på bakepapir, pass på at røren ikke blir for tynn da renner de utover og blir seende ut som mine.....flate klatter :o)))
Strø over med sesamfrø eller valmuefrø til slutt.
Stekes på 175 grader varmluft i ca 20 min.

Passer sikkert som brød til supper eller gryteretter også

4 kommentarer:

  1. Så veldig gode ut:) Så flink du er som deler oppskrifeter med oss andre.. Vi er ikke på lavkarbo,men noen av oppskriftene er veldig kjekke for det..Kan jo spise litt lavkarbo,selv om vi ikke gjør det hele tiden:)
    Ønsker deg en fin start på ny uke:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Tenker på det med brød-alternativer :)

    Bruker du noe til å søte multene? Har frosset noen som er helt uten, rett og slett fordi jeg manglet sukker i vogna, men så har jeg brukt sukker...

    Har du noen tips vedr. blåbærsyltetøy?

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Så herlige oppskrifter. Takke, bukker og neier!

    Ønsker deg en herlig start på uken og en fabelaktig uke videre. Her blir det noen hektiske jobbdager, men det er bare gøy!

    Klemklem

    SvarSlett
  4. Hei igjen :)

    Leste videre nedover og har nå skrevet opp både oppskriften på rømmegrøt og vafler. Takk :).

    Har sett akkurat samme sukrin på coopen her nede. Skal se å få kjøpt den med meg ;)

    SvarSlett